מצע החינוך של יש עתיד

04 ספטמבר 2018 15:27 | יש עתיד

למערכת החינוך תפקיד מרכזי בעיצוב ערכי היסוד של אזרחי מדינת ישראל. תפקידה של מערכת החינוך הישראלית הוא לא רק להקנות לילדינו ידע והשכלה, אלא לאפשר להם לצאת אל העולם כשהם אנשים טובים יותר, ערכיים יותר, הרואים בעצמם חלק מקהילה ומרגישים מחויבים לתרום לה מעצמם.

 

מערכת חינוך איכותית היא צורך קיומי למדינת ישראל והכלי העיקרי להגשמת יעדיה, כפי שהם מפורטים במגילת העצמאות: חברת מופת שוויונית, מובילה בהישגיה התרבותיים, המדעיים והכלכליים. מורים ומלמדים היו לדמויות המופת של העם היהודי לדורותיו וזכותו של כל ילד לחינוך, הפכה לאחת מאבני היסוד של החברה הישראלית.
 

מערכת חינוך ראויה היא המכשיר היחיד לצמצום הפערים החברתיים, כדי שכל אזרח יזכה בהזדמנות אמתית להגשמה עצמית, כלכלית ותרבותית. זוהי חובה מוסרית המאפשרת לכל אדם לממש את זכותו הבסיסית לעתיד משמעותי, אך בה בעת מסייעת לחברה בישראל להתמודד עם התחרותיות הגדלה בעולם המודרני.
 

על ממשלת ישראל מוטלת החובה להעמיק את האחריות הכוללת של מערכת החינוך על תלמידיה, לשפר ולהתאים את כלי ההוראה והלמידה לאתגרי המאה ה – 21 ולפעול בנחישות כדי להעביר את מערכת החינוך מממוקדת מדידה לממוקדת למידה.
 

מערכת החינוך הישראלית התמקדה במשך שנים רבות מדי במדדים החינוכיים, בציונים ובתהליכי מדידה. יש להחזיר את המדידה למקומה הנכון, כאמצעי, ולא כלב המשימה החינוכית. יש להרחיב את הניהול העצמי של מוסדות החינוך ואת האוטונומיה של המנהלים, ולפתוח מרווחי תוכן לצוות החינוכי של בית הספר. אתגרי התקופה מחייבים הגדרה מחודשת של מטרות הלמידה, במסגרת מהפיכה פדגוגית. לא עוד שינון, לימוד טכני שלא מבקש לחדור לעומק ההבנה, אלא למידה משמעותית שתכליתה הבנה מעמיקה; עידוד ופיתוח סקרנות; רלבנטיות המשפיעה על נפש האדם, הופכת את תכני הלימוד לאבני יסוד בבניין האישיות של התלמיד ונוטעת בו ערכים לעשייה חברתית ותרומה לכלל.
 

אנו רואים במערכת החינוך אמונה על הנחלת ערכי שילוב, הכלה וקבלת האחר, בין אם מקבוצות אוכלוסייה שונות ובין אם אנשים עם צרכים מיוחדים, קוגניטיביים, רגשיים או פיזיים; על מיגור הגזענות וחינוך לחיים משותפים של שכבות האוכלוסייה במדינת ישראל, ללא הבדל דת, גזע, מין, מוגבלות או זהות מינית.
 

יש לפעול לצמצום הפערים החברתיים במערכת החינוך לקירוב הפריפריה החברתית והגיאוגרפית. העצמה חינוכית לאוכלוסיות מוחלשות תאפשר להן לשבור את תקרת הזכוכית ותגביר את יכולתן לפרוץ החוצה ולמצות את כישוריהן. יש להתאים את יום הלימודים, בכל מערכת החינוך, לשעות המקובלות בשוק העבודה בישראל, תוך ניצול שעות הצהריים לפעילויות העשרה איכותית.
 

נפעל להגדרה מחדש של הסמכות והאחריות במערכת החינוך, להעצמת תפקידה של המדינה כמעצבת מדיניות החינוך וכמפקחת על קיומה ולהעברת סמכויות הביצוע לשלטון המקומי, לתאגידי חינוך ולמנהלי בתי הספר.

 

מספר מורים ואיכות המורים
 

"איכותה של מערכת חינוך אינה יכולה לעלות על איכות מוריה" . מורים טובים הם המפתח למערכת חינוך איכותית. עלינו לאתר ולמשוך כוח אדם איכותי למקצוע ההוראה. כדי לעשות כן, יש לשפר את מעמדו של מקצוע ההוראה, בין השאר על ידי העלאת שכר המורים. כצעדים משלימים יש להקשיח את תנאי הקבלה ללימודי הוראה במכללות המכשירות מורים, לצד פתיחת מסלולים לקבלת תעודת הוראה לבוגרי תואר ראשון ושני במקצוע אקדמאי, וליצור מערכת תמריצים למורים מצוינים. כדי לאפשר תגמול מרבי של המורים בבתי הספר יש לפעול למתן עצמאות ותנאים משופרים למנהלי בתי ספר לניהול אוטונומי.
 

שיפור מעמד המורה קריטי למערכת החינוך, גם לצורך חיזוק מיידי למורים הקיימים הנושאים בעול, וגם בשל המחסור הצפוי במורים. כרגע חסרים במערכת החינוך אלפי מורים, כאשר המחסור העיקרי הוא במורים לאנגלית, מתמטיקה, מדעים ולשון.
 

מעבר ללמידה משמעותית, איכותית ומבוססת ערכים


- "בית הספר של הצהריים" – 


כחלק מתפישת האחריות הכוללת של משרד החינוך על כל ילד מסביב לשעון, נרחיב את תכנית "בתי הספר של החופש הגדול" ל"בתי הספר של הצהריים". התכנית תבטיח רצף חינוכי לאורך יום החינוך כולו.

במסגרת התכנית יאוגמו תקציבי יום חינוך ארוך, תכנית קרב ועוד, ישולבו תכניות פר"ח, פעילות תנועות הנוער והחברה למתנ"סים. ביום הלימודים, שיימשך עד השעה 16:45, יקבלו התלמידים חונכות אישית לליווי במטלות הלימודיות, ארוחת צהרים, פעילות ספורטיבית ותרבותית וחוג חינם.


מסגרת זו של יום חינוך ארוך תאפשר לתלמידים בכל הרמות לקבל חיזוק ממוקד לקידומם האישי, לסיים את מטלותיהם במסגרת הבית ספרית ובכך לאפשר לילדים ולהוריהם לחוות בחופשיות את שעות אחר הצהריים בקרב המשפחה והחברים. התכנית תפעל עד כיתה ד'. התשלום יקבע בהתאם לאשכולות סוציו-אקונומיים, כפי שמתקיים ב"בתי הספר של החופש הגדול".



- הגדלה משמעותית של תקציבי תנועות וארגוני הנוער -


'יש עתיד' מאמינה כי נוער מעורב וערכי, הלוקח חלק בפעילויות בקהילה, הוא המתכון לחברת מופת, חברה שאזרחיה ערבים זה לזה, נושאים באופן שווה בנטל ומחויבים להצעיד אותה קדימה. נמשיך ונגדיל את תקציבי תנועות הנוער וארגוני הנוער.  גידול זה יאפשר את שילובם של עשרות אלפי תלמידים נוספים בארגוני הנוער והפיכתם לנוער מתנדב, מעורב חברתית, משפיע על השיח הדמוקרטי, מעודד סובלנות, מכבד את האחר ומוקיע תופעות של גזענות ואלימות.


נפעל להרחבת תקצובם של כעשרה ארגוני נוער נוספים, במטרה להרחיב את הפעילות בארגוני הנוער לכ-350 אלף בני נוער פעילים בעשר השנים הקרובות. באמצעות תוספת זו יוכלו עשרות אלפי תלמידים נוספים להצטרף לארגוני נוער קיימים וחדשים, לדוגמא: 'נוער מד"א', 'אחריי', 'נוער גאה', 'פרחי הדגל', 'תרבות', 'אות הנוער' ועוד. כמו כן נרחיב את תקציבי תנועות הנוער, תקציבי מסגרות שנת השירות והמכינות הקדם צבאיות וגרעיני צעירים ומחנכים. במקביל נפעל להעמקת הרצף החינוכי בין תנועות הנוער לבתי הספר.



הקלת נטל תשלומי ההורים


- בתי הספר של החופש הגדול -


מפלגת 'יש עתיד' מחויבת למעמד הביניים ולשכבות החלשות, ומאמינה שאלה הן הקבוצות אשר צריכות לעמוד בראש סדר העדיפויות התקציבי. ביוזמת יש עתיד הפעלנו לראשונה בקיץ 2014 את תכנית "בתי הספר של החופש הגדול", קייטנות משרד החינוך. התכנית האריכה בפועל את שנת הלימודים בשלושה שבועות נוספים וקיצרה משמעותית את החופש הגדול.


בזכות התכנית נהנים כל תלמידי גן חובה וכיתות א' עד ג' ברחבי הארץ, כ-270,000 תלמידים, ממסגרת חינוכית וחווייתית בחופש הגדול, אשר ניתנת בעלות בסיסית של עד 450 שקלים. הורי התלמידים חסכו בין 500 ל – 1,000 שקלים עבור כל ילד, לעומת קייטנות במסגרות פרטיות. באשכולות סוציו-אקונומיים 1-3, שאוכלוסייתם סווגה כמשתייכת לרמות חברתיות-כלכליות נמוכות יותר, בתי הספר של החופש הגדול ניתנים ללא תשלום. על ידי כך התאפשר למשפחות שידן אינה משגת ליהנות מחופשת הקיץ כמו כל ילד בישראל.  אנו נמשיך בהרחבת מודל "בתי הספר של החופש הגדול" מהגנים ועד כיתות ה' לכל ילדי ישראל.

 


הגיל הרך וגני הילדים


- ריכוז עולם החינוך תחת קורת גג אחת –


אנו רואים בהיפוך הפירמידה ובהשקעה של משאבי כסף ומצוינות חינוכית בגיל הרך יעד אסטרטגי ראשון במעלה להצלחת מערכת החינוך. איכות ומצוינות בגיל הרך הם מפתח מרכזי לצמצום פערים ותיקון פערים חברתיים ולאבחון מוקדם, שיש בכוחו לאפשר תיקון של חלק מהלקויות. משרד החינוך יהיה אמון על כל המערכת החינוכית, לכלל הילדים, ויעניק לכל ילד טיפול הוליסטי, מגיל לידה ועד בגרות.


הסדרת נושא חינוך הילדים מגיל לידה עד 3 נוגעת לא רק ל "סידור הילד במעון" שיאפשר להורים לצאת לעבודה, אלא בעיקר נובעת מההכרה בחשיבות החינוך להתפתחות הילדים בגילאים אלה. כיום, איכות ופריסת המעונות מטעם המדינה לגיל הרך נמוכים ביחס למקובל במדינות אירופה. בהיעדר מעון מסובסד, עלות לילד במעון פרטי עשויה להסתכם בכ-3500 ₪ לילד בחודש ובאזור המרכז אפילו עד 4500 ₪ לחודש ללא פיקוח על לוח חופשות, מזון וכו'. הורים שידם אינה משגת מתפשרים על איכות החינוך לילדיהם בגילאים הקריטיים, ולכן, טיפול מעמיק בשכבת גיל זו הנה בעלת חשיבות לצמצום פערים לדורות הבאים.


- גני הילדים של הצהריים –


גני הילדים יפעלו במתכונת דומה לזו שתתקיים ב"בתי הספר של הצהריים", תוך יצירת רצף חינוכי וטיפולי הכולל את מסגרת הצהרון.  במסגרת התכנית יאוגמו תקציבי יום חינוך ארוך, תכנית קרב ועוד, ישולבו תכניות פר"ח והחברה למתנ"סים. ביום הלימודים, שיימשך עד השעה 16:45, יקבלו הילדים ארוחת צהרים, ופעילויות לימודיות ותרבותיות. התשלום יקבע בהתאם לאשכולות הסוציו-אקונומיים.


- המערך החינוכי והטיפולי לגיל הרך -


הגננות והסייעות הן הדמויות החינוכיות והטיפוליות המלוות את הילדים שעות רבות ביום ואנו מחויבים לתת בידיהן את מלוא הכלים וההכשרה הנדרשים בכדי להבטיח את הטיפול הנאות בילדי הגן. נרחיב את ההכשרות המקצועיות של הגננות והסייעות, ונקבע תנאי סף למקצוע הסייעת. נפעל לקידום הצעת החוק של ח"כ קארין אלהרר לפיקוח על מעונות היום. הצעת החוק מגדירה את הדרישות להפעלת מעונות היום, את הדרישה להעברת האחריות של גילאי לידה עד 3 ממשרד הרווחה למשרד החינוך ואת אחריות המדינה כלפי הילדים במעונות.
 


שוויון הזדמנויות וצמצום פערים חברתיים


מערכות החינוך הטובות בעולם מוודאות שכל תלמיד יזכה לחינוך הדרוש כדי לפצות על הרקע שבא ממנו. יש להבטיח שהמשאבים והמימון יגיעו לתלמידים הזקוקים להם יותר מכל.
'יש עתיד' מחויבת להעמקת שוויון הזדמנויות בחינוך וצמצום פערים בישראל הוא יעד חברתי, כלכלי ומוסרי, ויש להקצות לשם כך משאבים. לכל ילד בישראל זכות שווה לחינוך זמין, איכותי ונגיש.
על מודל התקצוב להביא לידי ביטוי יעדים חשובים אלה ללא פגיעה באיכות ובמצוינות בקרב כלל ילדי ישראל.
1. הרחבת מודל "בית ספר של הקיץ" בחודש יולי מגן טרום-טרום חובה ועד כיתה ה'.
2. יישום מודל חדשני - "בית ספר של אחר הצהרים" (יום לימודים ארוך): במסגרת התוכנית יאוגמו תקציבים וישולבו תכניות של מערכת החינוך, תנועות הנוער והתנועה למתנסים. התשלום יקבע בהתאם לאשכולות הסוציו אקונומים.
3. הקצאת כספים תוספתיים ומשאבים ייחודיים לחיזוק החינוך בפריפריה וצמצום פערים.
4. טיפוח ועידוד מצוינות.
5. מימון לימודי תואר ראשון ושני על ידי המדינה בצורת הלוואות שיוחזרו דרך מנגנון המיסוי עם השתלבותו של הסטודנט/ית בשוק העבודה – המימון יינתן לרשימה סגורה של מקצועות שישתנו לפי הביקוש, על מנת לייצר איזון ולמלא חוסרים בשוק העבודה.



שילוב חרדים במערכת החינוך כדרך לשלבם בשוק העבודה


- הכנסת לימודי בסיס ויסוד לכלל מוסדות הלימוד בישראל –


'יש עתיד' מאמינה כי המדינה מוסמכת ואף חייבת לדאוג להקניית ערכי יסוד בחינוך לכל ילד באשר הוא, כדי להכשירו לקראת חייו הבוגרים ולאפשר לו למצות את אישיותו ואת יכולותיו בחברה. חובה זו חיונית גם לצורך עיצוב חיי חברה תקינים בראייה כוללת. תכנית הליב"ה נועדה לחשוף כל תלמיד בישראל לתכנים לימודיים בסיסיים בעלי אופי כללי, לאומי ואוניברסלי. תכנים אלה הם הגרעין הבסיסי, המשותף והמאחד את כל הזרמים השונים בחברה הישראלית, המהווה מכנה משותף לכלל התלמידים ברמה המושגית, תכנית, ערכית ובכישורי חשיבה ולמידה.


לימודי הבסיס והיסוד, ובמיוחד לימודי אנגלית ומתמטיקה, נועדו להשיג שתי מטרות עיקריות: האחת, להוות חוליה מקשרת בין כל פלגי העם וכל מגזריו כדי ליצור מכנה משותף בסיסי וחיוני ליצירת חיים משותפים בין הרבדים האנושיים השונים של החברה; השנייה, לתת בידי כל ילד בישראל כלים בסיסיים להתמודד עם החיים ולממש את הזכות לשוויון הזדמנויות בפיתוח אישיותו ועצמיותו, הן בילדותו והן בבגרותו.


ב-2013 חוקקה 'יש עתיד' חוק המחייב הוראת לימודי בסיס ויסוד במוסדות חינוך שמתוקצבים על ידי המדינה. לאחר הבחירות האחרונות ב-2015 ביטלה הממשלה את החוק ובכך עצרה את המהלך. נחזיר את החוק לתוקפו ונוודא שכל ילד במדינת ישראל ילמד לימודי עברית, אנגלית ומתמטיקה.
 


- ביטול חוק נהרי –


כחלק מתכנית אסטרטגית כוללת להסדרת החינוך החרדי, כך שתכנית הלימודים תכלול את מקצועות הבסיס והיסוד, המקנים את הכלים הדרושים להשתלבות בעבודה, יש לבטל את חוק נהרי. חוק זה הינו תיקון לחוק חינוך ממלכתי שהועבר ב-2007 וחייב רשויות מקומיות לתקצב מוסדות חינוך המוגדרים כ"חינוך מוכר שאינו רשמי", כדוגמת המוסדות החרדיים.


עצירת המימון הממלכתי למוסדות שאינם מחויבים ללימודי בסיס ויסוד, אשר מונעים את השתלבותם של עשרות חרדים בשוק העבודה בעתיד, היא חלק ממדיניות מעודדת השתלבות בשוק העבודה, אשר מובילה 'יש עתיד'. בשנת 2013 בוטל החוק ובכך נחסכו כ-400 מיליון שקלים מתקציבי השלטון המקומי. מימון מוסדות חינוך פרטיים על ידי הרשויות חזר להיות בגדר רשות ולא חובה. לאחר הבחירות האחרונות החזירה ממשלת נתניהו את החוק לתוקף ובכך המשיכה במאמציה למנוע את התרחבות לימודי הליב"ה בחינוך החרדי.

 

מעורבות חיובית של ההורים במערכת החינוך


אנו מאמינים כי יש לחזק את מעמד ההורים, ולעגן את מעורבות ההורים בהחלטות הנוגעות לחינוך ילדיהם. אנו רואים במעורבות נכונה של הורים בהנהגות הבית ספריות לטובת חינוך הילדים ורתימתם לעשיה הבית ספרית פעולה מבורכת. בהיעדר מעמד מוסדר של ההורים ופתיחת אפיקי השפעה חיוביים, התחזקה בשנים האחרונות תופעה של התערבות הורים במערכת הבית ספרית ולעיתים אף הבעה של חוסר כבוד לצוות החינוכי. נפעל לחיזוק מעורבות הורים מכבדת, וליצירת מנגנוני השפעה משתפים. נפעל לעגן הסדרה של מעמד ההורים וייצוגם במערכת, ולאפשר את זכותם של ההורים לשמוע ולהישמע ולהיות שותפים בקבלת ההחלטות הרלוונטיות.

 


שילוב ותמיכה בילדים עם צרכים מיוחדים


- הרחבת יישום מסקנות דו“ח דורנר לשילוב ילדים עם מוגבלויות


לפי המלצות דו"ח ועדת דורנר, שהוגש בשנת 2009, יש לתת להורים ולילד עם הצרכים המיוחדים, ככל שניתן, זכות לבחור במסגרת החינוכית שבה ילמד (חינוך מיוחד או שילוב בחינוך הרגיל). במסגרת הרחבת יישום ההמלצות, כל ילד יזכה בתקציב אישי, על פי תפקודו, שילך אחריו למסגרת החינוכית בה יבחר ללמוד. התקציב נועד לסייע ולקדם את הילד, בהתאם לצרכיו ולא על פי המסגרת שאליה הוא משובץ. הסיוע אשר ניתן לילד הלומד בחינוך המיוחד יהיה שווה ערך לסיוע הניתן לילד עם צרכים מיוחדים המשתלב בחינוך הכללי.


- יצירת רצף טיפולי מהגיל הרך ועד הבגרות


על מנת ליצור שוויון הזדמנויות אמיתי ולהקל על הורים לילדים עם צרכים מיוחדים בגיל הרך, יש לייצר רצף טיפולי לכל ילד וילדה ולהוריד את הנטל הביורוקרטי הכרוך בכך היום. מכניסתו של ילד למערכת, דרך מעונות היום והמכונים להתפתחות הילד וכלה בגני הילדים ובבית הספר, יש לוודא כי כל המידע הנוגע אודותיו: דרכי הטיפול, הצרכים ואופן הסיוע יועברו עם הילד ממסגרת למסגרת. בשל כך יש להסדיר את אופן העברת המידע והמשך בטיפול ובליווי, בין משרד הרווחה, האמון על מעונות היום, משרד הבריאות, האמון על המכונים להתפתחות הילד ומשרד החינוך האמון על מסגרות הגן וגני הילדים. לכל ילד והורה בישראל מגיע ליווי ורצף טיפולי אשר מוכח כמשפר את איכות החיים של הילדים.


- מתן שוויון הזדמנויות לילדים עם צרכים


במערכת החינוך כ-1,500 תלמידים בגני הילדים ובכיתות הנמוכות אשר נזקקים לסיוע והשגחה של סייעת רפואית. הסייעת נדרשת לתת לילדים טיפול רפואי פולשני בשגרה (עבור ילדים עם סוכרת נעורים לדוגמא) ולהשגיח עליהם בשל מצבם הבריאותי (רגישויות למזון, חולי אפילפסיה ועוד). משרד החינוך הודיע כי בשנת הלימודים תשע"ט לא יתלוו לילדים אלו סייעות רפואיות. הדבר מעמיד את הילדים בסכנת חיים, ופוגע בעבודתם של המורות, הגננות והסייעות. נדאג להחזיר את התקציב לסייעות הרפואיות בכדי לשמור על בריאות הילדים ולאפשר להם שילוב מיטבי עם יתר בני גילם. 

 


הנגשת ההשכלה הגבוהה


תוספת תקציבית להשכלה הגבוהה להגברת המצוינות האקדמית ועידוד המחקר -


'יש עתיד' רואה בהשכלה הגבוהה אבן דרך להשתלבות בשוק העבודה ולהפיכתם של הסטודנטים לאזרחים יצרנים בחברה דמוקרטית מתקדמת. מערכת ההשכלה הגבוהה היא חלון ההזדמנויות והכניסה של הפרט לעולם הכלכלה של המחר, ועליה להיות שוויונית ונגישה לכל אחת ואחד.


על מנת לחזק את ההשכלה הגבוהה ולהנגישה לאוכלוסיות רבות ככל שניתן, יש צורך בתוספת תקציבית משמעותית להשכלה הגבוהה. את תוספת התקציב יש לייחד להגברת המצוינות האקדמית ועידוד המחקר, בין היתר באמצעות תמיכה במרכזי מצוינות ותכניות להשבת מדענים לארץ ולמימון תכניות ליבוא מדענים מחו"ל. יעד מרכזי נוסף בתכנית הינו הרחבת הנגישות לאוכלוסייה החרדית ולאוכלוסיית בני מיעוטים.


בנוסף, נפעל למימון לימודי תואר ראשון ושני על ידי המדינה בצורת הלוואות שיוחזרו דרך מנגנון המיסוי עם השתלבותו של הסטודנט/ית בשוק העבודה – המימון יינתן לרשימה סגורה של מקצועות שישתנו לפי הביקוש על מנת לייצר איזון ולמלא חוסרים בשוק העבודה.


השלמת פערים בחינוך המדעי – טכנולוגי


חלק מתפקידה של מערכת החינוך הוא למלא את הצרכים העתידיים של שוק העבודה. בישראל יש צורך בהול בבוגרי חינוך מדעי וטכנולוגי. כדי למלא את הביקוש יש להתאים את מסגרת לימודי הטכנולוגיה לצרכים העכשוויים והעתידיים של התעשייה המתקדמת ושל המשק המתפתח. נרחיב את חובת הלימודים הטכנולוגים לכלל בתי הספר התיכוניים, תעודת מקצוע טכנולוגית/מקצועית תהיה חלק בלתי נפרד מתעודת הבגרות.


נגדיל את מספר בוגרי מערכת החינוך הממשיכים את לימודיהם במוסדות להשכלה גבוהה ובמכללות, בתחומי המדע והטכנולוגיה ונפעל לפיתוח המיומנויות וההון האנושי של הפרטים שאינם בוחרים במסלול האקדמי, ונתמוך בהעלאת הפריון של פרטים אלו ושל המגזר העסקי והציבורי.


כדי לעשות כן, נשווה את התקצוב לסטודנט במכללות הטכנולוגיות לסטודנט באוניברסיטאות, נפעל ליצירת קשר ישיר בין התעשייה וצרכיה למערכת החינוך ונאפשר הכרה בלימודים טכנולוגים כ"נקודות מזכות" באוניברסיטאות.

 

 



 

כתבות נוספות שיעניינו אותך

ח"כ לפיד בכנס השנתי של יש עתיד: "אנחנו ננהל את המדינה, וננהל אותה טוב יותר מהחבורה המושחתת והאינטרסנטית שמנהלת אותה היום!״


אלפי אנשים ביניהם חברי כנסת, ראשי מטות ופעילים מכל רחבי הארץ השתתפו בכנס השנתי של מפלגת "יש עתיד" שנערך בגני התערוכה בתל אביב.

במהלך האירוע הוצגו המתמודדים מטעם מפלגת "יש עתיד" בבחירות לרשויות המקומיות שייערכו בסוף אוקטובר. ואת הכנס חתם רמי קלינשטיין.

יו"ר המפלגה, ח"כ יאיר לפיד, המתמודד על ראשות הממשלה הבהיר על מה הבחירות הבאות: ״בבחירות הבאות, הערכים נוהרים לקלפיות! הערכים נוהרים לקלפיות כי הציבור בישראל לא רוצה ראש ממשלה שבשביל מנדטים מוכן לסכסך ולהרוס את כל מה שטוב בנו. היעד שלי הוא הילדים שלנו. היעוד שלנו הוא לעבוד למען אזרחי מדינת ישראל״.

המשך לקריאה

צעירי יש עתיד בשביל תושבי עוטף עזה


על רקע ההסלמה בדרום, התגייסו צעירי 'יש עתיד' לחזק את יישובי עוטף עזה.

בתחילת השבוע הגיעו עשרות צעירים ביחד עם ח"כ אלעזר שטרן לקיבוץ כרם שלום ולקחו חלק בשיפוץ כחלק מתהליך ההתחדשות שלו. הם לקחו חלק בצביעת חדר האוכל של הקיבוץ ובעבודות זריעה ושתילת מדשאות חדשות בשטחו.

בהמשך השבוע הגיעו הצעירים לקיבוץ צאלים כדי לקיים בוקר של הפוגה וכיף עבור ילדי יישובי עוטף עזה, שעבר עליהם קיץ לא פשוט. הצעירים הפעילו עמדות יצירה, משחקי צוות וחשיבה.

המשך לקריאה

ח"כ לפיד בפגישה עם ראשי העדה הדרוזית: "את חוק הלאום צריך לתקן"


יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, נועד עם יו"ר פורום הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות וראש מועצת חורפש, מופיד מרעי, ועם ראש מועצת בית ג'אן, ביאן קבלן.

ח"כ לפיד אמר לאחר הפגישה: "את החוק הזה צריך לתקן בהליך מהיר. אף אחד כאן הוא לא נגד הרעיון שישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. אנחנו נגד זה שהממשלה הזאת מעבירה חוקים שמעליבים את אזרחי ישראל". 

המשך לקריאה

ח"כ לפיד בביקור במכון ויצמן: "ממשלה צריכה לחשוב לטווח ארוך ולבנות עוד 'מכון ויצמן' - בצפון ובדרום"


יו״ר מפלגת יש עתיד ח״כ יאיר לפיד ביקר במכון ויצמן ברחובות כאורחו של פרופסור דניאל זייפמן, נשיא המכון.

לפיד שמע מפרופסור זייפמן על השפעת המדע על החברה, מקומו של מכון ויצמן בעולם, חשיבותה של מדיניות "חופש המחשבה" ועל כך שהחוקרים והמדענים בוחרים בעצמם את נושאי המחקר.

ח"כ לפיד: "מכון ויצמן הוא אי של יצירתיות שמשנה חיים - החל מבריאות, דרך טכנולוגיות דמיוניות ועד היסוד החשוב במדינה: החינוך המדעי". 

 

צילום: איתי בלסון, מכון ויצמן למדע 

המשך לקריאה

ח"כ לפיד בסיור בבקעת הירדן: "הבקעה תישאר גבול הביטחון הישראלי בכל מצב ובכל הסדר"


יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, סייר בבקעת הירדן ועמד על חשיבותה לישראל. לביקור הצטרפו ח״כ אלעזר שטרן והמשנה לראש המוסד לשעבר, איש יש עתיד, רם בן ברק.

הביקור כלל סיור בשטח הבקעה, ביקור בתצפית הסרטבה, סקירה ביטחונית ושיחות עם נציגי התושבים, כולל מפגש במושב תומר עם בנים חוזרים ומפגש עם חקלאים.

ח"כ לפיד: "בקעת הירדן תשאר גבול הבטחון הישראלי בכל מצב ובכל הסדר. בקעת הירדן חשובה גם כדי להבטיח את בטחונה של ממלכת ירדן ולהבטיח את איתנותו של הסכם השלום בין שתי המדינות".

המשך לקריאה

הצעת החוק של יעל גרמן שמשנת הלימודים הקרובה סטודנטים לתואר שני יהיו זכאים למועדי ב' עברה בכנסת


מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק של ח"כ יעל גרמן הקובעת זכאות לשני מועדי בחינה לסטודנטים לתואר שני, כפי שמוגדר בחוק עבור סטודנטים לתואר ראשון.

הצעת החוק של ח"כ יעל גרמן מציעה לקבוע כי סטודנטים לתואר שני יהיו זכאים לשני מועד בחינה בכל מוסדות הלימוד להשכלה גבוהה, בלי שייפגעו זכויותיהם או שייאלצו לשלם סכום נוסף בשל מועד בחינה שני.

ח"כ גרמן: "אני שמחה לבשר שהצלחנו לתקן את העיוות שנוצר וכבר משנת הלימודים הקרובה יהיו זכאים כל הסטודנטים לתואר שני למועד ב' "

המשך לקריאה

הצעת חוק שמירת הניקיון של ח"כ יעל גרמן אושרה בכנסת


הצעת החוק של ח"כ יעל גרמן שקובעת קנס גבוה או שנת מאסר למי שיבעיר פסולת אושרה במליאת הכנסת.

ח"כ גרמן אמרה לאחר אישור החוק: "תופעת השריפות הפיראטיות הינן מפגע בריאותי וסביבתי בחיי אזרחים רבים אשר נאלצים לחיות בעוצר ביתי. זהו תיקון למפגע בלתי נסבל בחייהם של עשרות אלפי משפחות בישראל".

המשך לקריאה

ח"כ לפיד: "כשמדובר ביהודים, האו"ם הפך לארגון עוין ומוטה, שמשקר באופן עקבי"


ח"כ יאיר לפיד, יו"ר מפלגת "יש עתיד", יזם בכנסת כנס בנושא ההתעלמות של ארגוני האו"ם מאנטישמיות.

בכנס נחשף דוח של ארגון UN Watch שבמשך עשר שנים בחן את היחס לאנטישמיות מצד האו"ם והארגונים השונים שפועלים תחתיו. מהדו"ח עולה כי ארגוני האו"ם ערים לגזענות אבל "עיוורים" לאנטישמיות נגד יהודים.

ח"כ לפיד: "בדוח יש דוגמאות להטיה האנטישמית של האו"ם. זה דו"ח קשה. המסקנה שעולה ממנו היא חד משמעית: לא יכול להיות שזה אובייקטיבי, לא יכול להיות שזה מקרי". 

המשך לקריאה

ח"כ לפיד קורא לארה"ב להכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן


לפיד נועד בקונגרס עם למעלה מ-20 חברי קונגרס במטרה לשכנע אותם להוביל את החלטה אמריקאית להכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן.

לפיד נועד עם נציגי שתי המפלגות – דמוקרטים ורפובליקנים - ועמד על החשיבות העצומה לישראל בשיח על-מפלגתי בארצות הברית.

ח"כ לפיד בתום הביקור: "באתי לארה"ב כדי לקדם הכרה בינלאומית בריבונות ישראל ברמת הגולן. זאת הזדמנות של העולם לומר בקול ברור שישראל לא תיסוג מרמת הגולן לעולם".

המשך לקריאה

ח"כ לפיד וח"כ ילין סיירו בעוטף עזה


במהלך הסיור נועדו ח"כ יאיר לפיד וח"כ חיים ילין עם ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני ועם רכזי ביטחון של המועצה ושמעו מהם על המורכבות הגדולה של בתפקיד הרבש"צ.לאחר מכן הם הצטרפו לסיור עבודה של הרבש"צים ונסעו עמם לשריפה שפרצה בדיוק באותן הדקות סמוך לבארי.

במהלך הסיור אמר ח"כ לפיד: "לא רק השדות נשרפים בעוטף עזה, גם ההרתעה הישראלית נשרפת. כשאין מדיניות יש פחדנות.מדיניות אמיצה אומרת שמול טרור החמאס צריך לשלם מחיר. והעפיפונים הם טרור ולכן החמאס צריך לשלם מחיר כל פעם שעפיפון חוצה את הגדר, הם צריכים לדעת שזה ייפגע בהם, בשטח שלהם".

המשך לקריאה

מצא את מטה השטח הקרוב אליך