שקיפות מחירים

חיוב רשתות המזון לפרסם באינטרנט באופן שוטף את מחירי המוצרים בכל הסניפים.

פרסום הנתונים יאפשר לכל צרכן לבצע השוואת מחיר של סל המוצרים המדויק שלו ולקבל החלטות צרכניות מושכלות.


'יש עתיד' פועלת להיאבק ביוקר המחייה, תחתיו נאנק מעמד הביניים, שעובד, משרת בצבא ומשלם מיסים ונושא בעיקר הנטל. בשנה ושמונת החודשים האחרונים נקטנו צעדים רבים כדי להיאבק ביוקר המחיה ולהקל על נטל התשלומים בתחומים רבים ומגוונים.

 

כחלק מהמאבק להורדת יוקר המחייה, ובמסגרת יישום מסקנות ועדת קדמי, קידם שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, תקנות לקידום התחרות בענף המזון. התקנות מחייבות כל קמעונאי גדול לפרסם את מחירי המוצרים אותם הוא מוכר. מדובר ב-19 קמעונאים בישראל שיחויבו לפרסם באינטרנט את כל מחירי מוצרי המזון שהם מוכרים בחנויותיהם בכל רגע נתון. פרסום זה יאפשר השוואה עדכנית ושוטפת של מחירי המצרכים הנמכרים בין הקמעונאים והחנויות השונות שלהם, והצרכן יוכל לכלכל את צעדיו בהתאם, בבחירת החנות ממנה ירכוש מוצרי מזון בעלות מופחתת.


עם חקיקת החוק ננקטו צעדים להבטחת יישומו באופן מרבי כיעוץ וליווי טכני של מומחי מחשוב, דיונים מקיפים עם ציבור הקמעונאים ופיצוח אפליקציות להשוואות מחירים.
התקנות הן צעד נוסף במאבקה של 'יש עתיד' להורדת עלויות המחייה, על ידי שקיפות מחירים שתגביר את התחרות בין הרשתות ותוביל להוזלת המחירים. התקנות יאפשרו לצרכן לבחור את המוצר הזול ביותר מבין היצרנים השונים, הגדולים הבינוניים או הקטנים ולהרכיב עבורו את הסל הזול ביותר ברשת הזולה ביותר. החוק יביא להוזלה משמעותית של סלי המזון במשקי הבית בכ340 ₪ בחודש.

 

לכל רפורמות יוקר המחייה

התקדמות החוק
  • הצעה
  • אישור ממשלה
  • קריאה טרומית
  • קריאה ראשונה
  • ועדות
  • קריאה שנייה
  • קריאה שלישית
  • חוק

רפורמות נוספות