ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר את הצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה (חובת סימון קסדת מגן ברכיבה על אופנוע או אופניים)
28 אוקטובר 2013 09:15 | יש עתיד
ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר את הצעת החוק לתיקון פקודת התעבורה (חובת סימון קסדת מגן ברכיבה על אופנוע או אופניים) של חבר הכנסת בועז טופורובסקי.

הצעת החוק, תחייב את כל רוכבי האופנועים לסמן את קסדותיהם בפס זוהר וזאת לשם הגברת הנראות שלהם על הכביש.
יש להדגיש כי לרוב, ראשו של רוכב האופנוע נמצא בגובה זהה לקו הראיה של שאר נהגי הרכבים על הכביש ולכן הפס הזוהר על קסדתם יבליט את נראותם.
רוכבי הדו-גלגלי מוגדרים כקבוצת סיכון בין רוכבי הכביש, ניתן למצוא הוכחה לכך בנתונים ובמספרי ההרוגים. בהשוואה לשנה שעברה, קיימת עליה של 22% במספר ההרוגים בתאונות אופנוע(11 הרוגים בשנה הנוכחית, לעומת 9 הרוגים בתקופה המקבילה אשתקד).
לפי התאחדות תעשיית האופנועים האירופאית, 87% מתאונות האופנוע התרחשו בגלל טעות אנוש, חלק מטעויות אנוש אלו היא כתוצאה מאי זיהוי הרוכב בזמן.
חה"כ טופורובסקי אמר היום כי: "הצעת חוק זו, תצמצם את הסיכוי לטעויות אנוש בכך שתעזור לזהות את רוכב האופנוע לפני שיהיה מאוחר מידי"
על פי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הגורם השכיח ביותר לתאונות בהן מעורב אופנוע הוא זיהוי מאוחר מידי של רוכב האופנוע על ידי הנהגים האחרים, הקושי הרב של נהג הרכב האחר לזהות את רוכב האופנוע המתקרב נובע במידה רבה מהנראות הנמוכה של האופנוע. הנראות הנמוכה מהווה גורם שכיח לתאונות אופנוע הן בשעות היום והן בשעות הלילה. הנראות הנמוכה של האופנוע כמובן, נובעת מהיותו כלי רכב קטן ממכוניות וממשאיות וכתוצאה מכך הוא לעיתים קרובות מוסתר לחלוטין על ידי רכבים אחרים או בגלל שהוא נמצא באזורים "מתים" בשדה הראיה של נהג הרכב. סיבה חשובה נוספת לנראות הנמוכה של האופנועים היא כשל תפיסתי של נהג הרכב האחר, שלא רואה את רוכב האופנוע למרות שהסתכל לכיוונו.
כתבות נוספות שיעניינו אותך
מצא את מטה השטח הקרוב אליך